petak, 4. studenoga 2011.

Svi Sveti

Crkvica sv. Ivana Nepomuka i sv. Roka podignuta je oko 1850. godine na vrhu brda poviše Metkovića.
Ona je već od 1885. postala grobljanska crkva i to je ostala do danas.

Za nama je blagdan Svih Svetih. Ovo je u Republici Hrvatskoj neradni dan, a narod obično ovaj blagdan povezuje s obilaskom groblja i uređenjem grobova iako se u Crkvi Spomen svih vjernih ili Dušni dan obilježava dan kasnije, 2. studenog. U svakom slučaju, početak studenog nam uvijek vrati sjećanja na drage pokojne osobe, a sama groblja i grobovi dobiju na tih nekoliko dana jedinstven izgled i dojam.

Stari dio groblja.

Već par godina odlazim na Svi svete ili Dušni dan (kako već stignem) na metkovsko groblje Sv. Ivana u sumrak učiniti nekoliko fotografija te jedinstvene atmosfere koja je meni osobno smirujuća (neki kažu da se toga boje). Problem s ovim motivom je što sam nakon dvije godine shvatio da nemam ništa nova fotografirati. Grobovi ne idu nikuda, raspored je uvijek isti, aranžmani su lijepi, ali isto tako uvijek isti, itd... Zato sam ove godine otišao na groblje bez nekih velikih očekivanja, ali s namjerom da napravim par HDR fotografija ako bude moguće. Od svega fotografiranog, najzadovoljniji sam s ove tri HDR fotografije (posebno s prvom), koje će se jednog dana isticati iz mnoštva sličnih fotografija (mislim na svoju osobnu arhivu) zbog pomalo neobične obrade samih fotografija.

Noviji dio groblja, ali po uređenosti i ljepoti jednak starom dijelu.

Prvo; sva tri HDR-a su nastala po receptu, tj. uzeo sam po 3 ekspozicije za svaki i u HDR softwareu sam dobio pravi HDR. U procesu obrade namjerno sam fotografije učinio netipičnima, posebice za HDR. Hoću reći da nema onog nadrealnog Harry Potter izgleda, ali opet ostaje neki specifičan HDR osjećaj u detaljima i teksturama. Također sam se u obradi malo poigrao s postavakma i zanimljivim mi se učinilo ovakvo toniranje; kao da se prije radi o starim koloriranim fotografijama, nego o HDR-u iz 2011.

Za kraj: jedva čekam slijedeće blagdanske HDR-ove. Božić je pred vratima... Hehehe...

Nema komentara:

Objavi komentar