ponedjeljak, 26. prosinca 2011.

Crkva sv. Nikole - HDR

Pastoralni centar o. Ante Gabrića, ujedno i župna crkva župe sv. Nikole biskupa.

Danas sam iskoristio blagdan sv. Stjepana i neradni dan na fotografiranje crkve sv. Nikole, tj. pastoralnog centra oca Ante Gabrića. Već duže vrijeme planiram napraviti nekoliko HDR fotografija ove crkve, prvenstveno eksterijera, a blagdanski dani su mi se učinili kao prava prigoda za to. Inače, moderne crkve mi rijetko kada ostavljaju "dojam" crkve, ali naša metkovska crkva sv. Nikole je meni osobno izuzetno lijepa i na svakom koraku osjećam da se tu prije svega radi o crkvi i posvećenom prostoru (za razliku od, uz dužno poštovanje, brojnih modernih crkava po većim gradovima gdje imam osjećaj kao da sam u nekoj npr. likovnoj galeriji gdje se arhitekt malo previše poigrao s prostorom).

Uređena zelena površina ispred crkve kojom dominira kip Bogorodice.

Glede tehnikalija; aparat je standardno Nikon D3100, a HDR-ove sam radio "po receptu". Znači, na licu mjesta 5-6 različitih ekspozicija, koje sam onda ubacivao u software za HDR. Nedavno sam tek saznao da PhotomatixPro (najpopularniji alat za HDR) RAW zapise tretira isto kao i JPEG zapise. Praktično to znači da on jednostavno iskonvertira RAW zapis u nekakav svoj jpeg ili tiff zapis i tek onda od toga radi HDR. Ove HDR fotografije sam stoga radio tako da sam ja odradio konverziju u tiff, a tek onda sam od tiff-a radio HDR. Pa eto... ako se netko bavi HDR-om, možda mu ovo bude zanimljiva informacija.

A glede samih fotografija: možda će netko smatrati kolorit i kontrast pretjeranima, ali HDR jednostavno te stvari ponekad naglasi, a ja sam ovdje upravo na to i ciljao. Jednostavno je 5 različitih ekspozicija (od jako svijetlih do jako tamnih) zabilježilo "brdo" informacija o boji i svjetlini ovih motiva, a na kraju je sve to zbijeno u jednu fotografiju. Crkva je takva kakva jest, nebo je bilo plavo danas poslijepodne s tragovima zalazećeg sunca, a ja sam se potrudio sve to nekako zabilježiti u samo 3 fotografije.

Pogled sa sjevero-zapadne strane na pastoralni centar.

Nema komentara:

Objavi komentar