ponedjeljak, 7. listopada 2013.

Ušće Neretve

Klik na sliku za uvećani prikaz.
Prošli sam tjedan bio na ušću Neretve. Popularna lokacija za fotografiranje svega i svačega: Flore, faune, neba, mora, bračnih parova, djece, zalazaka sunca, izlazaka sunca, itd...

Prošlo je više od 6 mjeseci da sam ciljano uzeo fotoaparat u ruke i otišao u prirodu. Prošli tjedan sam ispravio i tu nepravdu pa sam se malo prošetao našim ušćem. Ponio sam i stativ za fotoaparat predpostavljajući da bi zalazak sunca mogao biti zanimljiv. I kako to već obično bude, već sam se bio našetao, naslikavao i gotovo sam mislio krenuti kući, kada sam naišao na gornji prizor. Naravno ostao sam još sat vremena dok sunce nije palo skroz ispod horizonta, a najbolje fotografije nastale su (logično) dok je suce diralo horizont.

Klik na sliku za uvećani prikaz.
Sve što sam taj dan snimio su u pravilu (ima nekoliko izuzetaka) HDR fotografije. Naime zbog velikih razlika u dinamičkom rasponu scena jedino korištenjem HDR-a (ili raznih filtera za objektiv koje nemam) je moguće dobiti sav raspon tonova u jednom kadru. Iako ponekad volim pretjerati s HDR-om pa dobijem fotografije kao iz slikovnice, ovaj put sam odlučio raditi prirodnije HDR-ove. Istina boje jesu zasićene, ali prijelazi između tonova i lokalni kontrast su puno prirodniji nego na nekim drugim mojim HDR-ovima. Naravno da je moguće dobiti ovakve fotografije bez korištenja HDR-a; kako sam već rekao, dovoljni su ND Grad. filteri, ali takvi nisu uvijek pri ruci. Zato treba i pažljivo promatrati ovakve fotografije jer ne znači da je svaka fotografija bogatih tonova i boja ujedno i HDR (što se mnogi zalete pa me i za sasvim obične fotografije s mnogo plavog neba pitaju da li je to HDR).

Od opreme sam koristio Nikon D3100 s 10-24mm objektivom. To volim uvijek naglasiti u ovakvim prilikama. D3100 je gotovo 3 godine star Nikonov fotoaparat i još k tome ulazni model. Dakle onaj najjeftiniji, za početnike. Zašto to volim naglasiti? Zato da istaknem da je za dobru fotografiju dovoljan i prosječan fotoaparat, ali je puno bitnija volja, strpljenje i malo googlanja. Doduše dobar objektiv je bitniji nego samo tijelo, tako da bih svakome prije preporučio ulaganje u objektive nego u tijelo fotoaparata.

Nema komentara:

Objavi komentar