petak, 29. lipnja 2012.

Igra srebra materina

Lujo Lozica: Igra srebra materina I

Lani, upravo na prekjučerašnji dan, legendarni profesor Feđa me zamolio da napravim nekoliko fotografija skulpture koja se nalazi ispred Srednje škole Metković. Naime, iako je kip postavljen ispred škole prije više desetljeća, autoru nitko nikada (igrom slučaja) nije poslao nekoliko fotografija njegovog djela, pa je profesor Feđa to odlučio ispraviti. Drago mi je što sam bio u prilici pomoći mu, ako ništa onda zato da saznam nešto više o samoj skulpturi. Nažalost, nisam imao pojma tko je autor, a još i manje kako je nazvao svoje djelo. Nakon svega danas, ipak, malo drukčije gledam na samu skulpturu i njezinu ulogu u gradu.

P.S. Nakon što sam malo progooglao samog autora, osim što sam saznao da je živ i zdrav i uredno prima priznanja za svoj dugogodišnji rad, saznao sam da mu je ime Lujo, a ne Luje, kako sam napisao ispod fotografija.

Lujo Lozica: Igra srebra materina II


Crtica o umjetniku (preuzeto s http://www.galerija-lavalnugent.com/lozica-lujo-1934):

Punim imenom Alojz Lujo Lozica rođen je u Lumbardi na Korčuli 1934. godine. Završio je Akademiju u Zagrebu u klasi V. Radauša nakon čega postaje suradnik na Majstorskoj radionici A. Augustinčića. Jedno vrijeme se bavio i restauracijom. Osnovao je atelje “Lozica” i Galeriju “Zagreb” u Zagrebu. Dugo vremena proveo je u San Marinu gdje je predavao na poslijediplomskom studiju. Nakon porvatka u Hrvatsku, radi i živi na Vrniku.
Lujo lozica nastavlja našu tradiciju obrade kamena, nakon Kršinića i I. Lozice. Ženski akt provlači se kao tema na većini njegovih djela. Žena mekih i oblih linija po njegovim riječima predstavlja Zemlju, početak i kraj. Mediteranska obilježja i majstorsku obradu kamena i posebno mramora zadržao je i do danas. Autor je i nekih javnih skulptura u Zagrebu, poput one Vladimira Nazora.


Lujo Lozica: Igra srebra materina III

Lujo Lozica: Igra srebra materina IV

Nema komentara:

Objavi komentar