subota, 4. listopada 2014.

Mala škola metkovskih društvenih mreža: hashtag

Stigao #hashtag u Metkoviće.

Posljednjih godinu dana sve više primjećujem upotrebu simbola hashtag (#) na Facebooku (jasno, ovo je potpuno subjektivna procjena s obzirom da mislim isključivo na ljude s kojima sam u kontaktu na toj društvenoj mreži). I naravno u većini slučajeva to se radi potpuno pogrešno. Reklo bi se: bode oči! Od prenatrpavanja statusa besmislenih hashtagovima do potpuno krive sintakse (npr. korištenje simbola hastaga umjesto razmaka: #rijec1#rijec2#rijec3#rijec4....). Stoga, čisto da i ja dam svoj doprinos opismenjivanju metkovskih društvenih mreža, pronašao sam jedan kratak ali jasan članak o ovom svojevrsnom fenomenu. Slijede ulomci iz članka koji se u cijelosti može pronaći na: http://planb.tportal.hr/teme/249882/Hashtag-i-kako-ga-koristiti.html#.VC_ji6iSyQg

***

Kao što je poznato, hashtag se najviše koristi na Twitteru, a služi za označavanje i grupiranje poruka vezanih uz neku konkretnu temu, odnosno njihovo stavljanje u određen kontekst. Znači, ako netko objavi tvit s hashtagom #epic (kojim želi staviti naglasak na nešto izvanredno i vrijedno pažnje), klikom na njega izlistat će vam se i ostali najnoviji tvitovi s istim hashtagom.

Premda se pojavio još u vrijeme online chat servisa, hashtag su popularizirali upravo tviteraši, a prvi je put na toj društvenoj mreži upotrijebljen 2007. godine. Twitter je kasnije povezao hashtagove s rezultatima pretraživanja te ih uključio u trending topics, odnosno popis tema o kojima se trenutačno najviše raspravlja.

Mogućnosti primjene mnogobrojne su, bez obzira na to tvitate li privatno ili profesionalno. Primjerice, ako ste tvrtka koja organizira neku konferenciju ili događanje, kreiranjem jedinstvenoga hashtaga za taj događaj omogućavate korisnicima da lakše prate informacije o njemu, a oni će vrlo vjerojatno u konverzaciji na tu temu početi koristiti isti hashtag.

Također je vrlo zahvalno sredstvo novinarima za praćenje specifičnih globalnih ili lokalnih zbivanja, bilo da je riječ o prosvjedima u nekoj zemlji ili pak dodjeli Oscara. Hashtag može poprimiti i zabavan karakter, odnosno tviteraši ga koriste i za označavanje internih šala te diskusija koje 'kuži' samo uzak krug ljudi.

Premda oko kreiranja hashtaga nema prevelike filozofije, treba pripaziti na nekoliko stvari: 

  • hashtag treba biti kratak i ne bi smio prelaziti 20 znakova (i tada je već predugačak); dugim hashtagom ograničavate broj preostalih znakova u tvitu, čime ograničavate i ostale korisnike koji ga žele upotrijebiti. 
  • nemojte koristiti više od dva-tri hashtaga u tvitu; u suprotnome tvit djeluje poput spama te u konačnici izgleda ružno i prenatrpano. 
  • kada koristite hashtag koji se sastoji od više riječi, one moraju biti spojene, a pritom se preporučuje pisanje velikih slova za svaku novu riječ, primjerice #DodjelaOscara bolje je nego #dodjelaoscara. 
  • hashtag ne trpi dijakritičke znakove, što znači da ste pri njihovu kreiranju 'osuđeni' na englesku abecedu.
Ako vam je potreban jedinstven hashtag, odnosno riječ koja će označavati nešto vrlo specifično, svakako provjerite postoji li već isti. Sigurno ne želite upotrijebiti izraz za svoj događaj ili kampanju koji već koristi netko drugi.

Ako je moguće, uvrstite hashtag u samu rečenicu jer time štedite prostor. Primjerice: #DodjelaOscara ove godine nije donijela prevelika iznenađenja. Svakako pratite o čemu se tvita pod hashtagom koji ste kreirali i uključite se u konverzaciju!

***

I na kraju, zaključak. Korištenje hashtaga bez ideje što on predstavlja je samo po sebi paradoksalno jer onda cijeli koncept nema smisla i ne vodi ničemu. Gledajući šire, primjećujem poriv (a to i jest razlog ovog teksta) da se bude u trendu pa makar ne razumjeli trend. Kaže poslovica "Vidjela žaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu". Pa da ne bi uvijek bio dežurno žugetalo potrudio sam se biti konstruktivan i dati malo pojašnjenje cijelog koncepta.

A kako to u praksi izgleda, tj. praktična primjena hashtagova, pokušat ću pokazati večeras kada će se u dolje prikazanom okviru prikazivati svi moji tvitovi koji u sebi budu imali hashtag #rkMetkovic1963. Ako budem u mogućnosti objavit ću nekoliko tvitova s utakmice koju večeras igra domaći rukometni klub RK Metković 1963 protiv RK Osjeka. Također prikazat će se tvitovi i drugih korisnika ako budu koristili gore navedeni hashtag.

Nema komentara:

Objavi komentar